بهترین مکمل برای بدنسازی

وقتی در حال پرورش عضله و بدنسازی هستید، مهم است که بدانید چه نوع مکمل هایی می توانند به شما در رسیدن به نتایج مورد نظرتان کمک کنند. دو مورد از معروف ترین مکمل های بدنسازی، کراتین و گلوتامین هستند. هر دوی آنها، پتانسیل های بدنسازی مربوط به خودشان را دارند٬ زیرا کراتین و گلوتامین، آمینو اسید ــ یعنی بلوک های ساختمان پروتئین ــ هستند و همه ما می دانیم که اگر بخواهید عضلات خالص بیشتری داشته باشید، به مقدار زیادی پروتئین نیاز دارید.

در حالی که بدن می تواند کراتین و گلوتامین را تولید کند، اما مصرف این مکمل ها به افزایش ریکاوری و افزایش عضله سازی سریع تر کمک می کند. اما کدامیک، مکمل بهتری است؟


کراتین

شاید کراتین در حال حاضر، محبوب ترین مکمل بدنسازی در بازار باشد. آن قدر محبوب است که این صنعت، سالیانه 14 میلیون دلار سود بدست می آورد. کراتین، برای افزایش سطح انرژی عضلات مفید است و باعث می شود که هنگام تمرین، به یک منبع بزرگ سوخت، تبدیل شوند. کراتین برای بدنسازان و وزنه برداران، عالی است زیرا استقامت را بهبود می بخشد و حتی به تمرینات قدرتی کمک می کند.

گلوتامین

گلوتامین، در میان تمام اسیدهای آمینه موجود در پروتئین، از همه فراوان تر است. مصرف گلوتامین، به تقویت سیستم ایمنی بدن و هضم بهتر و حذف آمونیاک از بدن کمک می کند. این آمینو اسید به افزایش عملکرد مغز و استقامت در طول تمرینات شدید نیز کمک می کند. هنگامی که برای مدت طولانی تر تمرین می کنید یا وقتی که بدنتان زیر فشار شدید قرار دارد، ممکن است گلوتامین کافی تولید نکند. با مصرف مکمل های گلوتامین، شما می توانید تمرینات مقاومتی شدید انجام دهید و روند ریکاوری عضلات را تسریع کنید.

کدام مکمل برای شما بهتر است؟

به نظر می رسد که کراتین و گلوتامین، هردو مکمل های عالی برای عضله سازی باشند اما نمی توانید برای افزایش عضله سازی، هردوی آنها را مصرف کنید. مشکل اینجاست: اکثر کارشناسان تناسب اندام توصیه نمی کنند که کراتین و گلوتامین را به طور همزمان مصرف کنید زیرا این آمینو اسیدها برای جذب و انتقال به سلول، با هم رقابت خواهند کرد. کراتین و گلوتامین، به وسیله سدیم به سلول ها منتقل می شوند. بنابراین با مصرف هر دو، یکی بیشتر از دیگری جذب خواهد شد.

اطلاعات ضد و نقیضی درباره این که کدام یک از این دو آمینو اسید برای بدنسازی بهتر می باشد، وجود دارد. به نظر می رسد که کراتین و گلوتامین، به یک شیوه عمل می کنند٬ اما کراتین برای عضله سازی بهتر است در حالی که گلوتامین با وجود آن که می تواند به افزایش حجم عضلانی کمک کند، برای تقویت سیستم ایمنی بدن،موثرتر است.

اگر نمی توانید تصمیم بگیرید که کدام یک را انتخاب کنید و می خواهید هر دو مکمل را مصرف کنید، ما توصیه می کنیم که هر کدام را براساس یک زمان بندی خاص مصرف کنید.می توانید کراتین را یک ساعت قبل و بعد از تمرین، برای بالا بردن شانستان برای افزایش توده عضلانی به طور موثر مصرف کنید. قبل از تمرین،عضلات باید تمام مواد مغذی که برای حفظ قدرت در طول تمرینتنان نیاز است، در اختیار داشته باشند و بعد از آن که تمام انرژی تخلیه شد، بدن باید مایعاتش را دوباره پر کند. شما می توانید این کار را با مصرف مکمل های کراتین انجام دهید.

سپس درست قبل از رفتن به رختخواب، گلوتامین مصرف کنید. با توجه به بعضی تحقیقات، گلوتامین حاوی هورمون های رشد است که در هنگام خواب، بهتر عمل می کنند. همچنین می توانید هنگامی که بیدار شدید، گلوتامین بنوشید تا ماهیچه هایتان را نیز تغذیه کنید. عضلات مانند اسفنج هایی هستند که فورا مواد مغذی را جذب می کنند. با تغذیه عضلاتتان با گلوتامین، شما به بافت های عضلانی تان، مواد مغذی را می دهید که برای رشد و همچنین کاهش زمان ریکاوری به نصف، نیاز دارند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked*